Direktlänk till inlägg 21 oktober 2007

Helgens spännande händelser

Av Fredrik - 21 oktober 2007 23:18

Så då satt man här en söndagkväll. Klockan är nog alldeles för mycket, för mycket för att jag ens skall vara vaken just nu.

Detta enbart för att jag skall upp till jobbet imorgon. Mitt jobb ligger dock inte i riktningen uppåt, utan det är mer ett talesätt för att stiga upp ur sängen.


Summa summarum av vad som hänt i helgen. Det blev ingen tvätt. Jag fick ett sms utav Emil. Emil är en kompis som spelar i mitt basketlag. När vi först lärde känna emil, tror det var på balders. Han kom och spelade med oss då vi bara höll på att latja lite. Vi trodde då att Emil gick på LSD och käkade Duracell batterier. Han sprang, sprang och sprang, samt att han var överallt. Precis såsom en människa skulle ha reagerat om han tagit LSD samt ätit batterier. Samt att han var ganska rolig men ändå lite konstig, det är där LSD kommer lite in i bilden så att säga.

Så han fick smeknamnet LSD Emil. Nu var inte fallet så att han satt under en utav broarna till selångersån och knapprade batterier och tabletter, utan det visade sig att våran vän Emil var lite lätt understimulerad och behövde röra lite på sig, samt att han var så glad över att spela basket. I alla fall så smsade han mig i fredags på jobbet och frågade om jag var med på "en öl"? Jag skickade tillbaka ett sms att jag var lika fattig som ett gatubarn i Panama och inte kunde gå ut. För just nu så är det inte så att jag har ett överflöd utav  pengar, men jag är rikare än ett gatubarn. Emil sa då att han skulle bjuda mig och att han skulle anlända till min lägenhet klockan sex, så han bjöd i sig själv. Detta kan för vissa påträffas som lite påstridigt. Let's face it, det är Emil.


Mycket riktigt så kom han hem till oss. Han hade med sig två¨systembolagetpåsar. Han startade direkt. Vi tillbringade ett par timmar med att dricka lite öl, cider samt Kala lulu lou eller vad det nu hette. Någon sorts sprit som illegalt fraktats hit från Tyskland utav Carros pappa. Eller illegalt var väl ändå att ta i. Vi spelade även Nintendo Wii. Våra grannar över gatan måste ha trott att vi var galna som stod och viftade i vardagsrummet som två idioter.

Sedan gick vi på O streck i himlen Learys, dvs O´learys. Det lilla strecket efter O:et är alltså strecket i himlen för er som inte fattar. Hur det uttrycket uppfanns har jag inte tid att gå igenom just nu, jag minns nog inte heller.

Om man nu trodde att Emil visat sin fulla kapacitet att extraknäcka som reklampelare åt Duracell, så trodde man verkligen fel. Alkohol och Emil är en ganska rolig kombination, då han blir än mer uppspelt och får 78% mer överskottenergi. Jag har inte skrattat så mycket sedan tapeten uppfanns.

Vi avslutade kvällen med ett besök på Ämm Ziii Dånalds. Drive in är en smart uppfinning. Man kan bli ännu fetare genom att sitta i bilen, inte behöva resa sig ur den för att få mat. Då folk egentligen skulle behöva promenera och äta på ett salladshuvud. För det är mycket nyttigare.

Sedan var det sömn som gällde. Upp klarvaken lördag morgon, skulle skjutsa Carro till Balders, då hon och hennes coach kollega, som också heter Carro skulle bege sig till Östersund.

Östersund är Norrlands fitthål. Där lyser aldrig solen och alla är jämt sura och bittra. Jag tror dom är avundsjuka på oss som bor i fina Sundsvall.

Jag skulle själv bege mig med mitt Kinderägg Marc till EON Arena i Timrå. Där lyser inte heller solen så ofta, men ibland.

För att se på hockey.

Hockey är en hal sport, den är för vissa kanske lite svår att greppa. Trumvirvel tack! Där fick jag till det!

Det var jättekul sådär i efterhand i ca åtta minuter, eftersom vi fick se det första målet ungefär efter åtta minuter, sedan var det 52 minuter av ett massa fipplande och fapplande. Ja, jag vet jag hittar på ord!

Efter detta begav jag mig hemåt för att städa upp efter gårdagens lilla "förfest".

Carro blev glad då hon kom hem, då jag låg och sov på soffan. Inte därför dock, utan för att jag städat. Kvällen tillbringade jag mycket spännande och helt oväntat framför en film, med Carro och Carro. Idag har jag inte gjort speciellt mycket. Tillbringat dagen med att se på TV, mestadels repriser, samt varit på Balders och coachat mitt lag.

För att inte göra er besvikna sådär i förhand, så tänker jag göra det i alla fall. Jag gör vanligtvis inte så mycket i mitt liv, det blir inte så mycket tid över, då jag både coachar och spelar. Så att titta på film är en utav de sköna stunderna i mitt liv. Dock så är jag mestadels med Carro utav den delen och det skulle inte  vara lika avslappnande och skönt om inte hon fanns vid min sida. Ja så nu sitter jag här. Har precis tittat på film och jag tror bestämt att det är dags att säga hej till min vän "kudden" samt säga hej då söndag.

Imorgon börjar en ny helt spännande arbetsvecka. Vad jag längtar!!! (märk min överväldigande ironi).


Sov tätt och söta drömmar på er alla!

ZZZZZzzzzzZZZZZ 

 
 
Sweetie

Sweetie

21 oktober 2007 23:57

Ja, nu går vi och lägger oss vännen :) haha, vi har fan inget liv.. :p Puss puss

http://carolineflyborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik - 8 februari 2009 21:35

Ja, det är sant såsom rubriken lyder. Detta blir det sista inlägget på den här bloggen från mig. Men det kommer inte att vara det sista jag bloggar. Nej nej, ni behöver inte få en hjärtinfarkt, panikångest och hela den biten. Ni kommer fortfarande at...

Av Fredrik - 6 februari 2009 21:49

Nej men hej. Det var ett tag sedan nu va? Ja, jag vet, ni har checkat in här med förhoppningarna om att jag skrivit något nytt. Nu har det ju inte direkt varit så. Jag har inte haft så mycket att skriva om direkt. Inte mycket som har hänt sedan sist...

Av Fredrik - 2 februari 2009 13:35

Jaha, då var man här igen då. Tiden går ju som ni alla vet framåt. Det gör väl min träning också, men med vissa konsekvenser. Var och spelade basket i fredags, (fortfarande inte med det basketlag, som jag så småningom skall försöka lokalisera) efter ...

Av Fredrik - 29 januari 2009 14:09

Yes, Ume bo:n är tillbaka in action. Jag känner att jag måste dela med mig utav gårdagens händelse. Det började med att jag begav mig till IKSU, för att träna lite. Väl där så såg jag den affischen igen för uttagning för basketlaget. Dom hade ju fakt...

Av Fredrik - 26 januari 2009 21:52

Yes, då har man lagt ner lite stålar på ett gymkort. Inte vilket gymkort som helst, utan ett gymkort på IKSU. Nordens största gym, med 20 000 kvm, av "lyfta skrot grejjer", träningscyklar, aerobics, basket, bandy, beachvolley-planer. Det är så sjukt ...

Presentation

Omröstning

Kommer 2009 innebära ett bättre liv för dig?
 Bättre liv? Näe skulle inte tro det!
 Ja kanske, om jag nu hade ett liv
 Jag kan ju alltid hoppas!
 Ja, jag kommer att försöka få ett bättre liv
 Självklart kommer det bli bra, vad trodde du?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards