Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Ett släp med flytt kommer lastat

Av Fredrik - 19 januari 2009 01:48

Då har x antal släpvagnar gått iväg upp till riktiga norrland, dvs Norrland. X står även för tre st, på två dagar. Väldigt drygt att köra dessa 26 mil hit upp. Känns som en hel evighet, och betydligt värre än att köra till Sthlm.

Saker och ting har börjat komma på plats, men är ännu ofärdigt. Förhoppningsvis så kommer det att bli klart under morgondagen.


Det är förbannat svårt att hitta här uppe. Man har inte en blekaste aning om vart något ligger. En tur med bilen för att spana in läget lite och man finner sig ganska snabbt med att man inte har en blekaste aning om vart man riktigt är någonstans. Försökte för bara ett par timmar sedan komma till ICA Maxi, som man ser då man åker över en bro här. Men det var fan omöjligt att ta sig dit. Ett nytt försök kommer att göras imorgon, då det är lite ljusare ute. Det kan ju även vara så att man inte kan åka dit, utan det kanske bara är en synvilla. I själva verket så är jag kanske inte ens i Umeå, utan jag kanske befinner mig i Sahara och hallucinerar detta? Vem vet?


Pixie verkar i alla fall ha anpassat sig väldigt bra och i morse så var vi ute på en lång, lång promenad. Alldeles intill lägenheten ligger Nydalasjön och runt den ett fint motionsspår. Längden på detta motionsspår är en mil bra precis, så jag och Pixan invigde ett helt varv i morse. Sedan så sov hundskrället i fyra timmar. En jobbig promenad för henne och med handen på hjärtat så måste jag säga att jag också likagärna hade velat lagt mig och sovit i fyra timmar då vi kom hem. För det var riktigt jobbigt.


Vi mötte flertalet hundar på vägen och till en början så vill P busa med varenda en. Men hon insåg sedan att det inte gick riktigt bra, då husse hade andra planer, dvs gå vidare. Däremot så fick husse det riktigt jobbigt då hurtiga och snabbt springande motionärer beslutade sig för att springa förbi oss. Trots att dom försvann utom synhåll väldigt fort så hade hunden redan beslutat sig för att springa ikapp dessa hurtiga människor. Detta gjorde det väldigt jobbigt för mig att hålla i mot och markera med kopplet att detta inte var acceptabelt. Träningsvärk i armarna kan vara ett faktum under morgondagen.


Hur som helst, så känns det bra att äntligen vara på plats, trots att jag inte riktigt fattat ännu att flytten nu är genomförd och man kan anse sig själv som Umeåbo och inte längre Sundsvallsbo. Dock så längtar jag tills dess att jag återkommer på visit till Sundsvall för att träffa människor man känner.


Onsdag är väl den enda dagen än så länge jag har planerad någorlunda. Arbetsintervju som butikschef för en datorbutik. Väldigt spännande och lite oro. För om jag nu skulle få jobbet, är det något jag klarar av? Det låter så stort. BUTIKSCHEF Fredrik! Aja, jag har inte några stora förhoppningar på att jag skall få det jobbet, men det vore väldigt roligt om jag skulle få det. Jag anser ändå att jag nog skulle klara av det, kanske med lite hjälp på traven till en början. En väldigt spännande och rolig utmaning skulle det bli.


Nej nu är det dags att natta kudden lite grann. En uppackningsdag till väntar imorgon. Och för att man skall få detta färdigt i tid så behövs lite sömn.


Se och glo, Umebo.

Eder Gunnar Ekström-Lind

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik - 8 februari 2009 21:35

Ja, det är sant såsom rubriken lyder. Detta blir det sista inlägget på den här bloggen från mig. Men det kommer inte att vara det sista jag bloggar. Nej nej, ni behöver inte få en hjärtinfarkt, panikångest och hela den biten. Ni kommer fortfarande at...

Av Fredrik - 6 februari 2009 21:49

Nej men hej. Det var ett tag sedan nu va? Ja, jag vet, ni har checkat in här med förhoppningarna om att jag skrivit något nytt. Nu har det ju inte direkt varit så. Jag har inte haft så mycket att skriva om direkt. Inte mycket som har hänt sedan sist...

Av Fredrik - 2 februari 2009 13:35

Jaha, då var man här igen då. Tiden går ju som ni alla vet framåt. Det gör väl min träning också, men med vissa konsekvenser. Var och spelade basket i fredags, (fortfarande inte med det basketlag, som jag så småningom skall försöka lokalisera) efter ...

Av Fredrik - 29 januari 2009 14:09

Yes, Ume bo:n är tillbaka in action. Jag känner att jag måste dela med mig utav gårdagens händelse. Det började med att jag begav mig till IKSU, för att träna lite. Väl där så såg jag den affischen igen för uttagning för basketlaget. Dom hade ju fakt...

Av Fredrik - 26 januari 2009 21:52

Yes, då har man lagt ner lite stålar på ett gymkort. Inte vilket gymkort som helst, utan ett gymkort på IKSU. Nordens största gym, med 20 000 kvm, av "lyfta skrot grejjer", träningscyklar, aerobics, basket, bandy, beachvolley-planer. Det är så sjukt ...

Presentation

Omröstning

Kommer 2009 innebära ett bättre liv för dig?
 Bättre liv? Näe skulle inte tro det!
 Ja kanske, om jag nu hade ett liv
 Jag kan ju alltid hoppas!
 Ja, jag kommer att försöka få ett bättre liv
 Självklart kommer det bli bra, vad trodde du?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards