Alla inlägg under december 2007

Av Fredrik - 31 december 2007 16:58

Det var ett tag sedan nu.

Känner mig praktiskt taget som en oskuld i bloggvärlden för att det var så längesedan.

Jul, jul, strålande jul.

Värsta hypen har det blivit med jul. Alla är i panik/stress/ångest stadiet. Vad ska man köpa för julklappar till den, vilken skinka är godast och lättast att tillaga, varför är rödbetsalladen redan slut, det är bara första advent?

Ja ni förstår. Alla förbereder sig i en månads tid. Sen så när den väl står och knackar på dörren, alla barnen är spända och exalterade över att träffa jultomten. Maten smakade kanske inte sådär jättebra, trots att man gjort den i över 20 - 30 års tid. Likadant varje år.

På bara ett par timmar så är skiten över. Julen är borta!

Alla dessa förberedelser, denna hype... Över i en "grisblink".

Jepp då var det bara 365 dagar kvar till nästa panikångest.

Hinner jag ordna och förbereda inför nästa jul? Dammit jag skulle helst behöva 483 dagar på mig. PANIK!


Nej jag är egentligen inte stressad över Jul, det blir som det blir. Jag syftar på en hel del andra utav det svenska folket som stressar och bråkar om vilken kalvsylta som är bäst, rom eller kaviar på äggen.

Det viktigaste är väl ändå att man är tillsammans. Skitsamma om prinskorven blev bränd, skinkan blev torr. Vi är ju trots allt tillsammans.


Aja, jag befinner mig just nu på ett par sydligare breddgrader än Sundsvall, och nej jag är inte i något varmt land, jag håller mig inom sveriges gränser.

Rättare sagt Falköping.

På Julaftonen lyste solen och gräsmattorna var gröna. Vilken julstämmning!

Aja beger mig hemmåt imorgon. Först är det, det nya året som skall firas in.

13 liter sprit skall passera min hals inom en timme, för det är så det är modernt att fira nyår. Ju mer sprit desto bättre blir det nya året!! Eller hur var det nu?

Nej det blir en lugn nyårsafton här. Fin och god mat med nära och kära. Lite alkohol kommer att vara inblandad men inte allt för mkt, jag ska ju köra imorgon.


Ha det så bra så länge och du. GOD JUL & GOTT NYTT FUCKING ÅR!!!!!

Ja det där med God Jul är väl kanske lite sent.

Men hellre sent än opraktiskt


Eder Tomtenisse // Fredrik

Presentation

Omröstning

Kommer 2009 innebära ett bättre liv för dig?
 Bättre liv? Näe skulle inte tro det!
 Ja kanske, om jag nu hade ett liv
 Jag kan ju alltid hoppas!
 Ja, jag kommer att försöka få ett bättre liv
 Självklart kommer det bli bra, vad trodde du?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards