Alla inlägg under januari 2008

Av Fredrik - 21 januari 2008 15:35

Har tänkt på en sak på senaste tiden.

Vart handlar egentligen kungen sina matvaror?

Är det så att Kungen går med sin kära Silvia på Konsum, ICA eller Willys och liksom bara matar varor i kundvagnen?

Det skulle nog se ganska roligt ut måste jag säga.

- Ja då ska vi se, vad sägs om Digestive Kex, Brie ost och lite vindruvor, till kvällens film med hela familjen? Vad säger du om det Drottningen?

Normalt sett så är det väl så att Kungen inte införskaffar sin proviant själv utan det är någon annan som gör det åt honom, samt att han inte lagar till maten själv.


Dock så bör han väl handla något själv någon gång? Det tycker i alla fall jag verkar lämpligt. Undrar vart han handlar då han blir sugen på en gott & blandat, eller Silvia ringer honom och ber honom köpa med sig mjöl, för den är slut. Vilken butikskedja föredrar kungen. Detta är något som tål att tänkas på. Är det någon som har förslag så blir jag väldigt glad. Skall skriva en bok om detta om ungefär 23 ½ år. Är ute i god tid för research.

Av Fredrik - 11 januari 2008 10:40

Finns det något jag verkligen sett fram emot så är det just ikväll.

Äntligen skall jag få se Scottie Pippen spela för Sundsvall Dragons.

Jag har så höga förväntningar att jag nästan tror att jag kommer att bli besviken.

Jag hoppas nu att det inte blir så.

Jag tänkte f.r.o.m nu, försöka driva denna bloggen lite mer seriöst, med vissa undantag.

Kanske skriva lite mer om mitt liv, som består av basket och kontentan av detta bör kanske bli en basketblogg, som kommer att få miljoner läsare från hela världen. Bara hela världen lär sig svenska, såklart.

Ja, det bestämmer jag nu, eftersom jag är president, vd, kung, statsminister och administratör över denna blogg.

This is my Kingdom BIAATCH!

Appropå Kingdom, så måste ni verkligen se The Kingdom. En riktigt jävla bra film alltså, med lite moralkakor och lite USA propaganda, men riktigt välgjord och bra alltså.

Får nästan lite obehagskänsla då jag ser filmen.


Aja över och ut, för den här gången, återkommer med en full matchrapport efter Scotties debut i Sundsvall


Ers Höghet // Fredrik

Av Fredrik - 4 januari 2008 10:50

Jaha, då satt man här igen på sin kära arbetsplats.

Det enda som är positivt med jobbet just nu är att vi har fått en extra skärm, dvs jag ser dubbelt. Optikern nästa. Det är väl kanske tänkt att vi kan jobba dubbelt så snabbt, så att vi får plats med våra 463 program som vi använder. Detta stämmer ej. 80% utav dom på min arbetsplats arbetar i exakt samma tempo ändå. Men det ser i alla fall coolt ut.


Julen har passerat och det enda man ser fram emot nu är när snöhelvetet försvinner och man får sätta på sommardäcken. Dock så är vi just nu billös, då vi var med om en olycka på väg hem från Falköping. En lastbil kom över i våran fil vid en omkörning på E4, det enda alternativet som fanns var att smidigt men våldsamt köra in i mittvajjerräcket. Jag kan säga som så, att bilen blir inte direkt vacker efter en kollision med ett vajjerräcke. Som tur va så klarade vi oss oskadda. Jag fick väl bara någon lättare hjärnskada, men det märks inte eftersom jag redan lider utav en. Ni som känner mig förstår precis vad jag menar.

Det hade kunnat gått mycket värre, vi hade kunnat blivit mosade av den där lastbilens släp. Aja tur i oturen, så nu inväntar vi bara vad försäkringsbolaget säger, antingen får vi pengar för bilen eller så reparerar dom den. Jag tror mer på det första alternativet. Så är det någon som har en bil till salu. Jag är måttligt intresserad då jag inte är så himla entusiastisk med att åka kollektivt.


Det var allt jag hade just för stunden, jag återkommer om tre år och fyra dagar, eller då jag känner för att skriva.


Eran egen Crash Test Dummie // Fredrik

Presentation

Omröstning

Kommer 2009 innebära ett bättre liv för dig?
 Bättre liv? Näe skulle inte tro det!
 Ja kanske, om jag nu hade ett liv
 Jag kan ju alltid hoppas!
 Ja, jag kommer att försöka få ett bättre liv
 Självklart kommer det bli bra, vad trodde du?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards