Alla inlägg under februari 2008

Av Fredrik - 11 februari 2008 17:50

Det var ett tag sedan. Jag känner mig nästintill som en oskyldig liten oskuld. På allmän begäran så har jag nu tagit modet till mig att uppdatera min blogg.

Det har säkert hänt en hel del i mitt liv sedan sist. Dock är det inget som har hänt som är direkt relevant. Jag tycker inte om att skriva om småsaker som alla andra gör. Vad jag åt i morse, vilken mascara som är bäst just för mig osv. Nu är det ju så att jag tillhör den manliga skaran som inte använder mascara. Har hört att det är populärt även bland män, något jag motsäger direkt. Kommer nog aldrig att använda mascara. Kanske för en stor summa pengar?

Vi hade match i helgen, där jag åkte ut efter två minuter. Två tekniska på två minuter är en stark bedrift.

Dock så var en utav domarna en jävla tomte, som har något sorts maktbegär och måste hävda sig själv gentemot mig, genom att vara domare.

Att vi haft en dispyt för ungefär två år sedan är något som han inte lagt åt sidan. Tydligen så måste jag ha gjort honom något väldigt illa, eller så är han bara väldigt småsint. Jag gissar på det senaste alternativet.

Det var petitesser som jag blev utskickad för. Något som andra domare inte ens skulle haft en tanke på att göra. Men denne herr grå verkar ha något att bevisa för mig.

Jag hoppas innerligt att han läser detta, så han får reda på hur jag känner och upplever det.

Jag tror att han som liten var en väldigt förtryckt människa, med en mor och far som inte gav honom något andrum.

Att han aldrig någonsin fick ha en egen åsikt, aldrig tycka eller tänka som han själv ville.

Att aldrig någonsin själv fått bestämma över något eller någon.

Därför valde denne man att bli lärare på en gymnasieskola, där han kunde hävda sig själv för sitt stora ego, för att känna sig viktig i samhället och trycka ner människor för att själv må bättre. Att han sedan blev domare i basket måste även ha varit i exakt samma syfte. För att få något sorts maktbegär.

I min definition utav en domare, så är det en person som tycker om det man gör. Man vill utvecklas själv som människa och som domare. Man vill vara aktiv inom sporten och få den att utvecklas till det bättre. Att lära sig något nytt och att lära andra. Detta är något som denne person saknar helt! När man inte har någon som helst självdistans så är det ju patetiskt att man ens försöker säga åt någon annan vad den skall göra och inte göra.

Vad gör man på en basketplan som domare i div II om man inte ens orkar röra på fötterna? Vara aktiv och röra sig?

Denne domare går, på sin höjd joggar från sida till sida, anpassar inte sin egna position efter spelet, kan inte dagens spelregler och har ingen social kompetens what so ever!

Näe, kanske en vidareutbildning utav domare vore något. Man kanske skulle få göra ett prov vartannat år för att bevisa att man har koll på läget, koll på vad som händer inom sporten.


Denne domare förnedrade mig i sin rapport för den incidenten som skedde för två år sedan. Nu är det fan i mig min tur.

Du är totalt värdelös, jag är inte ensam om det. Jag vill bara att du ska veta att hela basketsundsvall tycker att du inte håller den låga klass som basketen här har. Om man nu skall jämföra med STHLM eller GBG, där basketen är större och håller en högre klass, så är basketen i Sundsvall väldigt låg. Inte ens här hänger du med!

Varför inte bara lägga pipan på hyllan? När du inte ens själv har ett hjärta för det du gör, utan du gör det bara för en extra inkomst i hushållskassan, så kanske det är dags att tänka om.


Jag har respekt för alla andra domare i vårat distrikt, men jag har numera noll (0, ZERO, NADA) respekt för dig och dina insatser på planen.

Du förstör basketen för den här staden, inse det.

Det finns inte en coach och inte en spelare i Sundsvall som blir glad över att du skall döma en match. Inte en enda själ.


Detta är min dagbok, detta är vad jag tycker som privatperson, inte som coach. Jag vill bara reflektera över hur jag tänker och tycker.

Det är det som är så underbart med Sverige. Yttrandefrihet.

Jag har inte heller namngett någon, så att ens försöka sätta dit mig på något sätt är väl ändå ganska lönlöst.

Jag har rätt att säga vad jag tycker och tänker som vanlig människa.

Presentation

Omröstning

Kommer 2009 innebära ett bättre liv för dig?
 Bättre liv? Näe skulle inte tro det!
 Ja kanske, om jag nu hade ett liv
 Jag kan ju alltid hoppas!
 Ja, jag kommer att försöka få ett bättre liv
 Självklart kommer det bli bra, vad trodde du?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards