Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Ytterst ren lathet

Av Fredrik - 22 januari 2009 11:00

Ja, inte blev det något inlägg igår. Det skulle kunna bero på att jag hade så mycket att göra. Men i själva verket så var det faktiskt inte så. Jag orkade helt enkelt inte. Kändes inte som om jag hade något att skriva heller. Det är inte direkt så att jag har det nu heller. Men jag kan åtminstone skriva lite om min intervju för arbete, som jag hade igår.

Det började med att jag var där ca 20 minuter tidigare än avtalad tid. Men de två som skulle intervjuade mig försäkrade om att det var verkligen bra. För då skulle dom kunna ta lunch lite tidigare. Detta kändes ju dock kanske inte så peppande inför intervjun. Typ som: jaja, vi klarar av det här lite snabbt så får vi gå och äta.


Det började iaf med att jag fick besvara ett par datorkunniga frågor på ett papper. Typ som vad står USB för osv. Detta gick galant och var mycket enkelt. Efter det så fanns det ett par frågor som handlade om hur jag skulle bete mig om en kund reagerade på ett visst sätt osv. Detta var också väldigt enkelt. Efter det så var det ett par frågor där jag skulle betygsätta mig själv på olika alternativ från 4 till 1. Där 4 stämmer in bäst på mig och ett är det som stämmer minst in på mig. Det var här det började bli lite krångligt. De flesta alternativena som fanns stämde antingen inte in på mig alls, eller så stämde alla in ungefär lika mycket.

Betyder detta då att jag inte är kvalificerad för detta jobbet?

Efter skrivkramp i handleden och tio minuter senare äntrade jag rummet där "intervjuarna" satt. Dom ställde diverse frågor om vad jag jobbat med tidigare och så och förklarade sedan att detta bara var första steget i uttagningsprocessen. Dom skulle sedan kalla mig ännu en gång om jag nu gick vidare vill säga, för en djupare intervju och en grundligare omgång. Man kan likna det lite med idol. Det är typ som om jag väntar på att gå vidare till STHLM efter min första audition.

Så nu får vi väl se om telefonen ringer i slutet på veckan, eller i början på nästa. Det kommer i alla fall att visa sig.


I övrigt har jag inte gjort så mycket. Jag skall väl gå på try out basket under nästa vecka är det tänkt. Kanske kan man bli en basketspelare igen. Något mer är nog inte planerat just nu.

Känns skönt att dragons vann mot Plannja btw. Utklassning om man tittar på siffrorna och enligt vissa säkra källor så var det även utklassning på "banan". Just nu är det Jay Leno på Tv och jag skall fortsätta kolla på det. Vi hörs senare.

 MVH // Kevin Eubanks

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik - 8 februari 2009 21:35

Ja, det är sant såsom rubriken lyder. Detta blir det sista inlägget på den här bloggen från mig. Men det kommer inte att vara det sista jag bloggar. Nej nej, ni behöver inte få en hjärtinfarkt, panikångest och hela den biten. Ni kommer fortfarande at...

Av Fredrik - 6 februari 2009 21:49

Nej men hej. Det var ett tag sedan nu va? Ja, jag vet, ni har checkat in här med förhoppningarna om att jag skrivit något nytt. Nu har det ju inte direkt varit så. Jag har inte haft så mycket att skriva om direkt. Inte mycket som har hänt sedan sist...

Av Fredrik - 2 februari 2009 13:35

Jaha, då var man här igen då. Tiden går ju som ni alla vet framåt. Det gör väl min träning också, men med vissa konsekvenser. Var och spelade basket i fredags, (fortfarande inte med det basketlag, som jag så småningom skall försöka lokalisera) efter ...

Av Fredrik - 29 januari 2009 14:09

Yes, Ume bo:n är tillbaka in action. Jag känner att jag måste dela med mig utav gårdagens händelse. Det började med att jag begav mig till IKSU, för att träna lite. Väl där så såg jag den affischen igen för uttagning för basketlaget. Dom hade ju fakt...

Av Fredrik - 26 januari 2009 21:52

Yes, då har man lagt ner lite stålar på ett gymkort. Inte vilket gymkort som helst, utan ett gymkort på IKSU. Nordens största gym, med 20 000 kvm, av "lyfta skrot grejjer", träningscyklar, aerobics, basket, bandy, beachvolley-planer. Det är så sjukt ...

Presentation

Omröstning

Kommer 2009 innebära ett bättre liv för dig?
 Bättre liv? Näe skulle inte tro det!
 Ja kanske, om jag nu hade ett liv
 Jag kan ju alltid hoppas!
 Ja, jag kommer att försöka få ett bättre liv
 Självklart kommer det bli bra, vad trodde du?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards