Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Slutet gott, allting sötsak

Av Fredrik - 5 januari 2009 22:27

Det var typ förra året jag skrev här senast. A lot have happened since then.

Jag jobbar numera inte längre på Telia, utan är faktiskt på väg att flytta upp till riktiga Norrland, rättare sagt Umeå, The Björk city även kallad.

Än så länge har jag inte fått något jobb, men jag är på god väg och känner att det kommer att lösa sig när jag väl är på plats. Har faktiskt sökt ett flertal, men inväntar svar. Det är jobbigt så, när man söker jobb denna årstid då det är så mycket "röda" dagar och det tar tid att få svar. Men som jag tidigare sa, jag är inte ett dugg orolig.


Det har ju faktiskt varit jul och ett nytt år har startat.

Julen tillbringades hemma med min familj först. Även kallad familjen "tajkon". En relativ lugn jul som senare på kvällen flyttades över till Carros familj. Där man ännu en gång åt ett par ägg och käkade lite lax och annat gott. Julklappar blev det i vanlig ordning och visst fick man ett gäng. Faktiskt fler än förra året, trots att man börjar bli till åren då det är dags att knappt få några julklappar. Charm och snällhet lönar sig. Sen att man är homeboy med tomten kanske förklarar mina fina julklappar. =)


Det nya året invigdes uppe vid gamla psyket, det vill säga i närheten av fagerdal och rättare sagt hos Marc. Det är nya psykmottagningen för akut sjuka. Där var vi ett kompani som pratade, åt, väntade på nästa maträtt, åt, pratade lite till, drack alkoholhaltiga drycker, pratade lite mer, väntade på efterrätt, drack lite mer, åt, drack champagne, sköt raketer, firade i glada galoscher osv osv. Jag tror ni förstår poängen, the score så att säga.


Kära lilla Pixie var inte med som tur var. Hon befann sig hos "svärmor" och dom i sin tur var hos några bekanta. Hon hade det nog mkt bättre där, än vad hon hade haft med oss. Så nu 2009, nu är det dags, bättre sent än aldrig, men här kommer vi nu och invaderar dig. Om ett år kommer du med största sannolikhet att vara borta och vi kommer att ha glömt större delen utav dig och fira att år 2010 nalkas.


Men nu känner jag att jag har skrivit tillräckligt, men räkna nu med mig, kära blogg, för när jag väl flyttar till Umeå, så kommer att skriva mer i dig, så att alla får veta hur det går, hur jag mår och ja ni förstår... *freestyle aka Fredrik*


En nyårs krönika al'a Fredrik kommer att komma här i dagarna, med en summering utav året som gått. Jag lovar inte något men jag hoppas att det kommer en. Så håll ögonen öppna, för nu är jag tillbaka!!!!


Med 2009 vänliga hälsningar

Eran alldeles egen Lasse Kronér

 
 
Hjalmar

Hjalmar

5 januari 2009 22:45

kul blogg, men vad är grejjen med celtic? haha

http://www.hjalmar.bloggagratis.se

 
Blogg innehavaren

Blogg innehavaren

10 januari 2009 21:18

Jo, dom tog ju hem titeln förra året. Så det var lite utav en hyllning till dom för nba titeln. Sen är ju celtics alltid celtics!!! =) Kul att du tycker om den.

http://peacerich.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik - 8 februari 2009 21:35

Ja, det är sant såsom rubriken lyder. Detta blir det sista inlägget på den här bloggen från mig. Men det kommer inte att vara det sista jag bloggar. Nej nej, ni behöver inte få en hjärtinfarkt, panikångest och hela den biten. Ni kommer fortfarande at...

Av Fredrik - 6 februari 2009 21:49

Nej men hej. Det var ett tag sedan nu va? Ja, jag vet, ni har checkat in här med förhoppningarna om att jag skrivit något nytt. Nu har det ju inte direkt varit så. Jag har inte haft så mycket att skriva om direkt. Inte mycket som har hänt sedan sist...

Av Fredrik - 2 februari 2009 13:35

Jaha, då var man här igen då. Tiden går ju som ni alla vet framåt. Det gör väl min träning också, men med vissa konsekvenser. Var och spelade basket i fredags, (fortfarande inte med det basketlag, som jag så småningom skall försöka lokalisera) efter ...

Av Fredrik - 29 januari 2009 14:09

Yes, Ume bo:n är tillbaka in action. Jag känner att jag måste dela med mig utav gårdagens händelse. Det började med att jag begav mig till IKSU, för att träna lite. Väl där så såg jag den affischen igen för uttagning för basketlaget. Dom hade ju fakt...

Av Fredrik - 26 januari 2009 21:52

Yes, då har man lagt ner lite stålar på ett gymkort. Inte vilket gymkort som helst, utan ett gymkort på IKSU. Nordens största gym, med 20 000 kvm, av "lyfta skrot grejjer", träningscyklar, aerobics, basket, bandy, beachvolley-planer. Det är så sjukt ...

Presentation

Omröstning

Kommer 2009 innebära ett bättre liv för dig?
 Bättre liv? Näe skulle inte tro det!
 Ja kanske, om jag nu hade ett liv
 Jag kan ju alltid hoppas!
 Ja, jag kommer att försöka få ett bättre liv
 Självklart kommer det bli bra, vad trodde du?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards