Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Sönder, förbannat också

Av Fredrik - 25 januari 2009 19:13

Jadu, inte mycket har hänt sedan sist jag skrev. Har inte hört något mer om något jobb, men jag antar att det kommer.


Igår kväll satt jag hemma hela kvällen, då Carro var på inspark. När jag sitter där och spelar lite Cod4, så försvinner bilden på Tv:n. Poff. Ljudet fortsatte, men bilden på tv:n var helt död. Kolsvart, borta. Förtvivlad och less blir man ju såklart utav detta. Då just nu apparatjäveln är en riktigt stor del utav mitt liv. Detta händer fan inte alls?

Jag testade att bryta strömmen till den helt, slå av och på osv. Inget händer. Idag så for vi ner till Elgigantosh med tv och kvitto. Det går såklart på garantin sa den oväntade trevliga killen bakom disken. Han var till och med så trevlig att vi fick en liten låne tv. En 27 tums tv, så vi inte skulle bli utan. Mina dagar är räddade framöver. Dock så får jag plågas med att sitta och titta på en liten jävla tv nu. Bortskämd har man ju blivit när man är van vid 42". Bättre med en liten tv än ingen alls i alla fall.


I övrigt så var vi och storhandlade lite mat idag. 1700 spänn gick det på. Tydligen så är det någon sorts GI diet på gång här nu, så en massa konstiga saker inhandlades. Havregrädde? Quinoa? Råris? Fullkornspasta?

Sånt som jag inte alls har brytt mig om förut. Jag äter bara, sen om det är 700% fett i det eller 3%, det har lixom inte spelat någon roll för mig. Nu gör det tydligen det.

På måndag skall jag i alla fall gå till IKSU för att skaffa gymkort, så att man kan sysselsätta sig med något, sen så ska jag även ta och gå på audition för IKSU:s basketlag här nu i veckan. Då kanske det börjar bli riktigt roligt.

Börjar faktiskt tycka om denna staden mer och mer... Kan kanske vara för att det börjar bli lättare att hitta och lättare att förstå hur saker och ting funkar här. Bara att köra bil här är väldigt annorlunda, som jag kanske nämnt i ett blogginlägg tidigare. Men ja, staden växer för mig, men inget är lika bra som gamla, trygga Soundvalley.


Näe nu är det snart dags att titta lite på 27:tummarn och I survived a japanese gameshow. KUNGprogram. Vem gillar inte japanska tv shower??? Dom är ju helt galna där ju!!! Aja ha det bra så länge. Hörs snart igen.


// MVH Tv Marodören!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik - 8 februari 2009 21:35

Ja, det är sant såsom rubriken lyder. Detta blir det sista inlägget på den här bloggen från mig. Men det kommer inte att vara det sista jag bloggar. Nej nej, ni behöver inte få en hjärtinfarkt, panikångest och hela den biten. Ni kommer fortfarande at...

Av Fredrik - 6 februari 2009 21:49

Nej men hej. Det var ett tag sedan nu va? Ja, jag vet, ni har checkat in här med förhoppningarna om att jag skrivit något nytt. Nu har det ju inte direkt varit så. Jag har inte haft så mycket att skriva om direkt. Inte mycket som har hänt sedan sist...

Av Fredrik - 2 februari 2009 13:35

Jaha, då var man här igen då. Tiden går ju som ni alla vet framåt. Det gör väl min träning också, men med vissa konsekvenser. Var och spelade basket i fredags, (fortfarande inte med det basketlag, som jag så småningom skall försöka lokalisera) efter ...

Av Fredrik - 29 januari 2009 14:09

Yes, Ume bo:n är tillbaka in action. Jag känner att jag måste dela med mig utav gårdagens händelse. Det började med att jag begav mig till IKSU, för att träna lite. Väl där så såg jag den affischen igen för uttagning för basketlaget. Dom hade ju fakt...

Av Fredrik - 26 januari 2009 21:52

Yes, då har man lagt ner lite stålar på ett gymkort. Inte vilket gymkort som helst, utan ett gymkort på IKSU. Nordens största gym, med 20 000 kvm, av "lyfta skrot grejjer", träningscyklar, aerobics, basket, bandy, beachvolley-planer. Det är så sjukt ...

Presentation

Omröstning

Kommer 2009 innebära ett bättre liv för dig?
 Bättre liv? Näe skulle inte tro det!
 Ja kanske, om jag nu hade ett liv
 Jag kan ju alltid hoppas!
 Ja, jag kommer att försöka få ett bättre liv
 Självklart kommer det bli bra, vad trodde du?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards