Alla inlägg den 24 oktober 2007

Av Fredrik - 24 oktober 2007 17:53

Nu har jag tydligen blivit utmanad också.

Utmanad? Jaha, ja jag måste väl skriva detta också då.


3 saker:

*Tre jobb jag haft i mitt liv:

SCA Ortviken (slavarbete i varm miljö alá 1800-talets slaveri utav så kallade "niggers")

JWA (slavarbete i kall miljö alá antarktisforskare)

Telia (slavarbete i komfortabel skrivbordsstol med hörsel och synskador)

*Tre platser där jag har bott:

Hemma

Borta

Stugan

*Tre serier jag gillar att se på TV:

Heroes

Desperate housewives

Prison Break

*Tre av mina favoriträtter:

Tacopaj a'la Fredrik och Carro

Lasagne alá Jossan på jobbets mamma

Grillat!!

*Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu:

Hemma

USA, där finns det så mycket att göra 

Vart som helst men inte i IRAK

Jag blev utmanad av Carro --> http://carolineflyborg.bloggagratis.se

Jag utmanar:

Ingen, vill inte utsätta någon för detta groteska test.

Av Fredrik - 24 oktober 2007 12:27

Ja rubriken ljuger.

Det är bara klippet längst ner i min blogg, som kommer att förklara den.


Ja i daglig vanlig ordning, sitter jag här på min arbetsplats. Jag behöver inte längre skydda mig bakom skrivbordet, från papperstussar som kastas emot mig. Våran ordinarie chef är tillbaka. Det betyder att jag återigen är betydelselös på mitt arbete. Jag har inte längre någon makt.

Gårdagen spenderades härligt ledig. Jag hade en fridag. Det var skönt. Jag sov länge, kollade klart på lite film, åkte ner till KFUM för att ordna upp lite saker. KFUM är kansliet för basketen. Det är ett ångestfyllt ställe. Där folk inte är så muntra, eller det var i alla fall så tidigare. Nu sitter Noomi som kanslist och sliter. Hon är rolig att prata med. I övrigt är det inte så kul där. Man får oftast en massa uppgifter att göra då man åker dit. En massa saker utöver coachandet som man måste ta på sig. Nu snackar vi inte att klä på sig, utan ta ansvar över. Igår kväll slapp man detta då ordförande inte fanns på plats. Jag skrev även ett prov igår, det var längesedan jag gjorde ett prov. Det var som funktionär. Man måste tydligen ha utbildning numera för att sitta i sekretariatet, utöver sekretariats kursen man gick för flera år sedan. Numera ska man även kallas funktionär.

Det var inte så svårt. Har dock inte fått resultatet ännu, men det verkar som om vi alla blev underkända.

Nu kommer jag att jobba på söndag så jag kommer ändå inte att kunna sitta sekretariat på den matchen. MOOOHAHAHA.

Det var även Dragons igår. Det är alltså Sundsvall Dragons, som spelar sporten korgboll. Dom tog emot Öresundskraft.

Det var i största del en väldigt stor utklassning spelmässigt. Öresundskraft tog dock igen och reslutatet slutet 95-92 i Sundsvalls favör.

Dock var inte resultatet så värst rättvist och det liknade en trepoängstävling ett tag.


Ny match om en vecka ungefär. Ett bättre matchreferat kommer att komma till den matchen.

Just nu sitter jag här i min ensamhet och har förbannat tråkigt. Jag tar samtal, men inget roligt som händer.

Upddaterar mer sen, om jag har lust.

http://www.youtube.com/watch?v=BM5_5DY91lk
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Kommer 2009 innebära ett bättre liv för dig?
 Bättre liv? Näe skulle inte tro det!
 Ja kanske, om jag nu hade ett liv
 Jag kan ju alltid hoppas!
 Ja, jag kommer att försöka få ett bättre liv
 Självklart kommer det bli bra, vad trodde du?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards