Alla inlägg den 30 oktober 2007

Av Fredrik - 30 oktober 2007 15:17

Underbart brukar vara kort. Varför vet jag inte. Men just nu så är underbart långt. Ungefär tre meter långt. Jag fick semester över Jul. Detta var på min arbetsplats ett litet lotteri och jag vann. Detta innebär att jag kan åka ner med min sambo och hennes syster till Falköping under jul och fira jul med deras pappa, dvs min "svärfar". Han kallas så, men han svär inte så ofta.

Att svära är tydligen fult, och han är inte direkt ful heller. Inte för att jag är homosexuell alltså, men ja jag förstår verkligen inte?

Jag fattar ingenting,.


Sen så kommer vi till det här som alla i Sverige har gjort nu. Ställt tillbaka klockan en timme. Totalt onödigt. Jag förstår inte varför vi håller på såhär? Året är ju förfan 2007. Det är väl bara att kliva upp lite tidigare om man vill ha det lite ljusare på dagen. Alla vi normala som jobbar får ändå inte uppleva dagsljus på våran fritid. Så detta måste vara ett påhitt från långt tillbaka i tiden utav dom som var arbetslösa och ville sitta på torget och dricka folköl.

Dumheter. Näe jag säger ingenting, ingenting.

Tycker bara att det är jävligt onödigt alltså.

Jag funderar på att läsa en bok och sedan vara fullt kvalificerad för att börja jobba i den svenska regeringen och avskaffa detta dumma påhitt.


I helgen så pratade vi om partier och regering. Dessutom våra statsminister Fredrik Reinfeldt. Jag tycker han är cool. Betydligt bättre än våran förra: Göran the fat man Persson. Jag tycker att det moderata partiet gör ett riktigt bra jobb. Nu är inte jag moderat, trots att jag röstade på dem. Men det gjorde jag bara för att jag inte ville att sossarna skulle sitta och styra. Nu är jag inte ens så begåvad att jag är insatt i politik, för jag läser inte böcker och kan inte då vara riktigt kvalificerad. Dom som läser böcker är oftast smarta. Dvs jag är inte så smart, bara lite lätt begåvad med diverse kunskaper.


Idag tänkte jag inte stjäla så mycket utav eran dyrbara tid, med att skriva en massa strunt. Dessutom börjar jag få bloggebb. Ett eget uttryck som jag kom på alldeles nyss. Detta innebär att jag i nte har så mycket roligt att skriva. Jag får liksom inte ro att sätta mig ner och verkligen skriva vad jag tycker och tänker riktigt.


Sist men inte minst så vill jag be Chris Crocker att fara åt helvete.

Tack för mig, ungsslungad leverpastej.

Din evigt tradige Fredrik



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Kommer 2009 innebära ett bättre liv för dig?
 Bättre liv? Näe skulle inte tro det!
 Ja kanske, om jag nu hade ett liv
 Jag kan ju alltid hoppas!
 Ja, jag kommer att försöka få ett bättre liv
 Självklart kommer det bli bra, vad trodde du?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards