Alla inlägg den 26 oktober 2007

Av Fredrik - 26 oktober 2007 15:03

Gårdagens citat: Vaför får man inte säga negerboll, när man får säga vitlök? Albert Einsten 1643½



Av Fredrik - 26 oktober 2007 12:39

Kära läsare.

Som vanligt är det jag som har skrivit inlägget.

Idag är det fredag, det är en sådan dag då man känner ett litet lätt lyckorus i sig. Ungefär som när det är löning. Fredagar är dock inte riktigt lika glädjeframkallande som löningsdag, men det räcker för att man skall kunna le lite granna. I daglig ordning så klev jag upp lika trött som alltid.

Muttrandes för mig själv i badrummet, "jag skulle vara ledig idag"!

Ja egentligen så skulle jag vara ledig från jobbet idag, samt jobba lördag och söndag. Nu är jag ledig lördag istället. Att vara ledig är också något som kan få en riktigt glad. Då jag är ledig så brukar jag sysselsätta mig med vardagliga svenssonsysslor, som i stort sett varje svensk gör. Jag kammar mina mattfransar, ser till att smöret i smörbyttan är jämt, rangordnar klädesplagg efter hur pass slitna dom har blivit i sömmarna. Viker och placerar underkläder i den ordningen jag skall använda dem. Sen så sitter jag på min balkong och spanar in den nya fjärilssångar fågeln från Angola och dricker örtte från Jordanien. Läser dagens nyheter från Örkelljunga, även kallad Örkelljuna Nytt.


Så med andra ord så är jag jävligt svensson. Jag ser sedan till att laga en helsvensl måltid såsom pytt i panna, eller köttbullar med makaroner. Ibland lyxar man till det och gör stuvade makaroner. Mums.

Ordet mums är ett väldigt fult ord om man lyssnar på det ett flertal gånger i rad. Det är även Pulka, stövel, saft och lampa. Det svenska språket är dessutom väldigt roligt att översätta rakt över till engelska. Kan säkert vara roligt att översätta till mongoliska också, men nu talar jag inte det språket så jag kan inte säga om det roligt eller inte.


Så i vilket fall som helst, så sitter jag här på jobbet och känner mig effektiv. Jag har faxat papper, skickat post och sålt Bredband till tre personer. Lyckades även sälja ett mobilt Bredband. Det är inte varje dag man gör det nämligen. Sedan har jag även hunnit med att äta smörgåstårta, eftersom vi varit så duktiga på kundtjänst, så bjuder Telia på smörgåstårta. Det har i stort sett serveras tårta på vårat jobb hela veckan. Dock har det bara varit prinsess tårta tidigare, men nu fick vi äntligen smörgåstårta. Vi är verkligen duktiga.


Återigen så kom min chef till mig igår och frågade om jag kunde ansvara för gruppen imorgon (läs idag) då hon skulle jobba hemifrån. Självklart ser jag detta som min plikt att bära Telia på mina axlar och vara chef. I daglig ordning så sätter jag mig själv på en pedistal och tror att jag har makt. jag har fortfarande inget att säga till om. Utan jag sätter upp dagskollen, ringer till chefen och bekräftar att alla medarbetare är på plats, ingen är sjuk idag. Sen så är det några som såklart är lediga idag. Det är min uppgift som tillförordnad chef till chefen. Väldigt komplicerat, vill jag i alla fall få det att låta.


Telia huset i stan, är ett ganska coolt ställe. Det jobbar ungefär 300 personer här. jag känner ungefär 30. Dvs alla de andra 270 hejjar man bara på. Det kan få någon att känna sig lite betydelse full ibland. Såsom mig.

Jag har bara varit här i ca 4 månader och då en gammal Telia räv som jobbat här i 40 år hejjar på mig, känner jag mig verkligen betydelsefull.

man blir lixom lite glad sådär. Ja, nu är jag äntligen en i gänget. Då vi först började här var det nästan ingen som hejjade. Alla kollade bara lite konstigt på oss. Men nu känner man sig lixom accepterad. Det är som i djurlivet lite. Det kommer en ny kalv i hagen. Alla andra kossor mobbar ut den först genom att totalt ignorera kalven. Sen så börjar dom mua lite lätt på den och den känner sig redan hemma.


Nej dags att återgå till att skicka fax, svara i telefon, posta brev och bestämma över mina medarbetare.

JAG känner mig SÅ betydelsefull!!!


Eder behovsfattande översittanden person // Fredrik

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Kommer 2009 innebära ett bättre liv för dig?
 Bättre liv? Näe skulle inte tro det!
 Ja kanske, om jag nu hade ett liv
 Jag kan ju alltid hoppas!
 Ja, jag kommer att försöka få ett bättre liv
 Självklart kommer det bli bra, vad trodde du?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards