Direktlänk till inlägg 19 oktober 2007

Till Eder Ära

Av Fredrik - 19 oktober 2007 09:33

I morse vaknade jag,utvilad och med glatt humör, solen sken och det kändes sådär riktigt härligt. -BRYT-


Verkligheten stämmer verkligen inte överens med vad jag just skrev. Jag blev väckt som vanligt utav Carro, klockan var tio i sju och solen hade inte ens gått upp. Jag var sjukt trött. I vanlig ordning i mitt liv så brukar jag vara snäll och skjutsa henne. Idag var en sådan dag. Sen så slipper jag själv promenera till jobbet, eller åka kollektivtrafik. Kollektivtrafik är bra, men jag känner mig dum då jag åker buss. De personer som åker buss idag är skolbarn/ungdomar och pensionärer. Samt dessa människor som aldrig tagit sig tiden att ta körkort och så jag. Men bara ibland. Eller ja rätt sällan faktiskt. Så när jag kliver på bussen och alla tittar på en sådär konstigt, så har jag lust att bara berätta att, ja jag är 25år och till skillnad gentemot er så har jag faktiskt körkort!


I alla fall så skjutsar jag henne till jobbet. Åker direkt hem med ilfart. Går in och lägger mig och sover igen, trots att jag ska upp om bara 45min.

Jag försover mig ganska rejält, dvs jag vaknar en kvart innan jag skall infinna mig på min arbetsplats TeliaSonera.

Bråttomt blir det. Men jag hinner med  22sek marginal. Min chef frågar mig om jag missat tiden. Mitt svar blev bara att det var lite mycket trafik.


På mitt jobb så svarar jag i telefon. Jag har jobbat här i hela mitt liv. Nej nu ljög jag. I lite mer än 4 månader. Jag har redan blivit arbetsskadad. Inte skadad så att jag gjort mig illa. Utan skadad att jag svarar i min telefon likadant som på jobbet. På jobbet säger jag alltid: Välkommen (mitt namn) heter jag, vad kan jag hjälpa till med. Detta brukar även händå då min mobiltelefon ringer. Detta kan då uppfattas som väldigt konstigt utav mina vänner, samt föräldrar till tjejerna som jag coachar. Så om ni någon gång ringer till mig, bli inte förvånad om jag svarar lite konstigt, det är en gammal arbetsskada som jag drog på mig under Clintons glansdagar.


Clinton var en bra president. Synd att han inte kunde låta bli sin sekreterare. Bush är inte alls bra. Däremot så är det snart val i det stora landet De förenta staterna, mera känt hos oss svenskar som amerikat.

Det kan hända att det blir Clinton som blir president igen, men inte Bill den här gången utan hans fru. Roligt om hon skulle vinna.

Den första kvinnliga presidenten. Usa skulle nog bli lite bättre då.

Nej nu klagar mina arbetskamrater på mig att jag skriver för mycket. Så jag avrundar med en skål. Äntligen är det fredag!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik - 8 februari 2009 21:35

Ja, det är sant såsom rubriken lyder. Detta blir det sista inlägget på den här bloggen från mig. Men det kommer inte att vara det sista jag bloggar. Nej nej, ni behöver inte få en hjärtinfarkt, panikångest och hela den biten. Ni kommer fortfarande at...

Av Fredrik - 6 februari 2009 21:49

Nej men hej. Det var ett tag sedan nu va? Ja, jag vet, ni har checkat in här med förhoppningarna om att jag skrivit något nytt. Nu har det ju inte direkt varit så. Jag har inte haft så mycket att skriva om direkt. Inte mycket som har hänt sedan sist...

Av Fredrik - 2 februari 2009 13:35

Jaha, då var man här igen då. Tiden går ju som ni alla vet framåt. Det gör väl min träning också, men med vissa konsekvenser. Var och spelade basket i fredags, (fortfarande inte med det basketlag, som jag så småningom skall försöka lokalisera) efter ...

Av Fredrik - 29 januari 2009 14:09

Yes, Ume bo:n är tillbaka in action. Jag känner att jag måste dela med mig utav gårdagens händelse. Det började med att jag begav mig till IKSU, för att träna lite. Väl där så såg jag den affischen igen för uttagning för basketlaget. Dom hade ju fakt...

Av Fredrik - 26 januari 2009 21:52

Yes, då har man lagt ner lite stålar på ett gymkort. Inte vilket gymkort som helst, utan ett gymkort på IKSU. Nordens största gym, med 20 000 kvm, av "lyfta skrot grejjer", träningscyklar, aerobics, basket, bandy, beachvolley-planer. Det är så sjukt ...

Presentation

Omröstning

Kommer 2009 innebära ett bättre liv för dig?
 Bättre liv? Näe skulle inte tro det!
 Ja kanske, om jag nu hade ett liv
 Jag kan ju alltid hoppas!
 Ja, jag kommer att försöka få ett bättre liv
 Självklart kommer det bli bra, vad trodde du?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards