Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Fredrik - 2 februari 2009 13:35

Jaha, då var man här igen då.

Tiden går ju som ni alla vet framåt. Det gör väl min träning också, men med vissa konsekvenser. Var och spelade basket i fredags, (fortfarande inte med det basketlag, som jag så småningom skall försöka lokalisera) efter det så tänkte jag att jag tar en vända på gymmet. Först pumpade jag lite triceps och biceps. Helt ok, gick inte ut för hårt, eller för mesigt, utan lagomt. Carro var inte klar, så jag tänkte, lite vader skulle inte skada att träna? Perfekt uppvärmning eftersom jag hade tänkt att påbörja mitt spänstprogram snart. Så jag körde två sorters maskiner för vader. Detta är något som jag har haft lätt för tidigare. Gjort massvis av tåhävningar osv.

Ställde in den första maskinen på ganska lätt vikt. 12kg för att vara exakt, och började pumpa, snabbt upp och långsamt ner, för att dessutom träna explosiviteten i dessa små godingar. Inga problem. 10x3 avklarat. Nästa maskin och samma sak där fast 15 kg. Lite jobbigt var de sista tre på den. Inget mer med det. stretchade lite och åkte sedan hem för att duscha. Dagen efter vaknar jag upp och är lite öm i vaderna. Men det stoppar mig inte för att boka in mig på nästa pass med basketboll. Dock var det ingen annan som behagade att komma. Så hade en hel hall för mig själv. Skottträning och 1000 skott senare så var jag helt slut. Hem och duscha och äta lite käk. Sedan bara det av till Carros faster Kattis.. Nu började det göra lite ont i vaderna. Men jag tänkte inte så mycket mer på det.


Ja sedan hände det väl inte så mycket mer på den dagen. Kollade in en film också som var förvånansvärt underhållande. http://www.imdb.com/title/tt0425413/ Helt ok film faktiskt.


Söndag morgon och värken är uppenbar. Jag kan knappt stå upprätt och beter mig som om jag vore 93 år gammal. Så fort jag suttit still ett tag och skall resa mig upp så är det otroliga smärtor som upplevs från vadregionen. Jag tror att jag överskattade mig själv och min egna förmåga och kapacitet... Jag är verkligen otränad!

Så här är man nu, halt som en handlingsförlamad pensionär på ett ålderdomshem i Arboga. Inte blev det bättre utav att hela veckans ingredienser skulle införskaffas på ICA Maxi. Tur att det finns kundvagnar man kan använda som rullatorer. För där haltade jag runt på ICA, en ytterst smärtsam upplevelse. kvällen (läs natten) spenderades framför vår "lånetv". Varför undrar ni då? Jo det är så att det var superbowl igår. För er som tänkte se matchen lite senare tänker jag inte förstöra för er. Ni som är nyfiken på hur den slutade, gå hit: www.nfl.com 


klockan 04,19 var det sängdags och jag släpade mig verkligen till sängen. Inte för att jag var speciellt trött, utan för jag hade ont. Med förhoppningar om att denna otroliga smärta skulle vara över tills imorgon, somnade jag som ett litet barn. I morse vaknade jag. Ställer mig upp och inser att värken inte släppt. Är fortfarande öm, men inte i likhet med gårdagen. Så nu skall jag boka in mig på ännu ett pass med lite basket. Samt att jag skall gymma lite. Men idag blir det inte någon träning för vaderna, utan jag skjuter på början på mitt spänstprogram tills imorgon. Axlar, rygg och mage står på tur. Förbannat kul skall det bli.


Ha det bra så länge.


Att ha denna värk, är bättre än knark.


MVH // eder 93 åring

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Kommer 2009 innebära ett bättre liv för dig?
 Bättre liv? Näe skulle inte tro det!
 Ja kanske, om jag nu hade ett liv
 Jag kan ju alltid hoppas!
 Ja, jag kommer att försöka få ett bättre liv
 Självklart kommer det bli bra, vad trodde du?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards